Neem contact op

FAQ

1. BTW
1.1. Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle op onze website vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

2. Verzenden
2.1. Wat zijn de verzendkosten?

Verzending van orders vanaf € 100,-- is altijd gratis binnen Nederland, met uitzondering van verzending naar de Waddeneilanden. (Verzending naar de Waddeneilanden is uiteraard mogelijk, maar hiervoor gelden afwijkende tarieven. Voor meer informatie hierover kunt u een e-mail sturen naar [email protected] of contact met ons opnemen via de knop 'contact' op de website.) Voor orders onder de € 100,-- wordt een bijdrage in de verzendkosten in rekening gebracht van € 9,75 per zending.
Voor verzending naar België geldt dat dit altijd gratis is voor orders vanaf € 200,--. Voor orders onder de € 200,-- wordt een bijdrage in de verzendkosten in rekening gebracht van € 14,-- per zending.

Bij de verzendkosten is het volgende inbegrepen:
de verzending van uw pakket binnen Nederland (exclusief de Waddeneilanden) c.q. de verzending van uw pakket naar België;

  • verzending in een breukvrije verpakking;
  • drie afleverpogingen;
  • bestellingen worden aan de voordeur afgeleverd;
  • track & trace;
  • handtekening voor ontvangst;
  • het pakket is verzekerd tot een bedrag van maximaal € 520,-- (inclusief transportkosten).
2.2. Verzending naar het buitenland (met uitzondering van België)

Altijddebestewijn.nl levert in principe wereldwijd. De tarieven voor de levering verschillen per land. Ook de levertijd varieert uiteraard. Wanneer u hier meer informatie over wilt, kunt u het beste contact opnemen met ons serviceteam op e-mailadres [email protected] of via de knop 'contact' op de website.

2.3. Hoe verlopen de verzendingen bij Altijddebestewijn.nl?

Altijddebestewijn.nl maakt gebruik van een uitstekende koeriersdienst met brede ervaring op het gebied van wijnpostpakketten en bezorgt uw wijn veilig en betrouwbaar aan huis.

Altijddebestewijn.nl levert de bestelde artikelen in principe binnen 3-4 werkdagen af. Mocht er vertraging optreden, dan wordt u hiervan op de hoogte gebracht. In overleg is spoedlevering - binnen 48 uur - mogelijk.
Mocht er breukschade zijn, veroorzaakt door verpakking of transport, laat ons dit dan weten binnen 24 uur.

2.4. Wat gebeurt er indien ik niet thuis ben?

Indien u niet thuis bent, zal ons transportbedrijf de naaste buren verzoeken de order te ontvangen. Als dit niet lukt, zal op een later tijdstip worden geprobeerd de producten alsnog af te leveren. Mocht dit na een aantal keren nog steeds niet succesvol zijn en wij slagen er ook niet in om telefonisch of per e-mail contact met u te krijgen om een afspraak te maken over de aflevering, dan zullen wij het product terugontvangen en zullen wij het aankoopbedrag terugstorten.

2.5. Speciale (cadeau)verpakking

Wanneer u wenst dat de door u bestelde artikelen in een speciale (cadeau)verpakking worden afgeleverd, verzorgen wij dit graag voor u. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Dit kan door een e-mail te sturen naar [email protected] of via de knop 'contact' op de website.

3. Retourneren
3.1. Kan ik wijn retourneren?

Wilt u een wijn retour sturen? Dit kan door de ongeopende flessen wijn, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking, te sturen naar:

Altijddebestewijn.nl
Nassaustraat 49
9675 EM Winschoten

Voorwaarden bij het retourneren:

  • U mag uw bestelling (of een deel daarvan) binnen veertien dagen na ontvangst retourneren zonder opgaaf van redenen.
  • Bij het retourneren worden geen kosten in rekening gebracht. Voor de wijnen die retour gezonden zijn, alsmede voor de eventueel door u betaalde verzendkosten voor de verzending van de bestelling naar u, de 'heen-zending' dus, (uiteraard alleen voor zover deze verzendkosten betrekking hebben op dat deel van de bestelling dat geretourneerd wordt), ontvangt u van ons een creditfactuur. Het bedrag van deze creditfactuur zal zo spoedig mogelijk aan u worden overgemaakt, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding van de overeenkomst.
  • Ongeopende flessen wijn dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele doos te worden geretourneerd.
  • Het retourzenden geschiedt voor eigen rekening van de afzender.
  • De afzender van de retourzending is verantwoordelijk voor het breukvrij en schadevrij aankomen van de retourzending bij Altijddebestewijn.nl en dient derhalve zorg te dragen voor vervoer door een daarin gespecialiseerde vervoerder.
4. Bestellen
4.1. Hoe werkt de bestelprocedure?

U kunt gemakkelijk online bestellen in 4 opvolgende stappen:
Stap 1: Doe de gewenste producten in uw winkelwagen, door bij een gewenst product op de knop “bestellen” te drukken. Hier kunt u ook aangeven hoeveel stuks van het betreffende product u wenst te bestellen, bijvoorbeeld 6, 12 of 24 flessen. Indien een artikel niet (voldoende) meer voorradig is, zal het aantal producten vanzelf wijzigen in het (nog) beschikbare aantal. In uw winkelwagen ziet u de totale bestelling staan. Indien dit akkoord is, maakt u een keuze voor een betaalwijze en klikt op “verder”.
U heeft de keuze uit de volgende betaalwijzen:
- via iDeal
- met creditcard via PayPal
- via PayPal
- vooraf overmaken middels een bankoverschrijving
- bij aflevering (onder rembours)
Stap 2: Vul uw naam en adresgegevens in, het factuuradres, eventueel een afwijkend afleveradres en beantwoord de vragen hoe u ons heeft gevonden en of u zich wenst aan te melden voor onze tweemaandelijkse nieuwsbrief. Klik vervolgens weer op “verder”.
Stap 3: Bevestig uw bestelling en neem kennis van de algemene voorwaarden. Klik op “verder”.
Stap 4: Een orderbevestiging is naar het door u opgegeven e-mailadres verzonden. U kunt uw bestelling binnen enkele dagen tegemoet zien.

5. Betaling
5.1. Hoe verloopt de betaling bij Altijddebestewijn.nl?

Betaling van de producten van Altijddebestewijn.nl kan op diverse veilige manieren namelijk:

  • via iDeal
  • via PayPal
  • via PayPal met creditcard
  • vooraf overmaken
  • onder rembours

Tijdens de bestelprocedure (dus nadat u de producten heeft geselecteerd die u wilt bestellen) kunt u een keuze maken uit de vijf bovenstaande betaalmethodes. Eventueel is voor bedrijven betaling op rekening ook mogelijk. Wanneer u hierover meer informatie wilt, kunt u contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar [email protected] of via de knop 'contact' op de website.

5.2. Hoe verloopt IDEAL betalingen?

Heeft u toegang tot internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Triodos Bank of Van Lanschot bankiers? Dan kunt u zonder speciale software gebruikmaken van iDEAL, de makkelijkste en veiligste manier van betalen op internet.

De voordelen op een rij:

  • snel, simpel en veilig online betalen via uw eigen bank;
  • betalen met iDEAL is bij www.altijddebestewijn.nl volledig gratis.

Zodra u voor iDeal heeft gekozen en de bestelling heeft bevestigd, wordt u automatisch doorgelinkt naar de betreffende bank en kunt u de betaling snel en veilig doen.

5.3. Hoe werkt PayPal betalingen?

Bij Altijddebestewijn.nl kan ook via PayPal betaald worden. PayPal is veilig online betalen, en nog simpel ook. U kunt bij PayPal kiezen tussen betalen met uw creditcard en zonder creditcard. PayPal is gratis voor kopers bij Altijddebestewijn.nl. Alleen betalingen in andere valuta dan de euro brengen kosten met zich mee. Voor meer informatie kunt u kijken op www.paypal.nl.


PayPal is internationaal het meest gebruikte betalingssysteem, waarbij u geen creditcardgegevens hoeft achter te laten bij de shop waar u koopt.

5.4. Hoe verloopt vooraf overmaken?

Tijdens het betalingsproces kunt u ook de optie selecteren: "vooraf overmaken". In dit geval dient u, nadat u de bestelling heeft bevestigd, het totaalbedrag zoals is vermeld in de bevestiging (die u per e-mail automatisch zal worden toegestuurd) over te maken op rekeningnummer 82.08.69.775 t.n.v. Altijddebestewijn.nl, onder vemelding van het ordernummer. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, zullen wij u daarover berichten en zullen we de order verder gaan verwerken. Voor betalingen vanuit het buitenland kunt u de onderstaande IBAN en BIC gebruiken.

IBAN: NL95 SNSB 0820 8697 75
BIC: SNSBNL2A

6. Klachten
6.1. Wat moet ik doen bij eventuele klachten?

Het team van Altijddebestewijn.nl doet er alles aan om het hele proces van de inkoop van de wijnen tot en met de aflevering bij u thuis zo goed mogelijk te laten verlopen. Het kan desondanks voorkomen dat u toch een klacht heeft over onze producten of diensten. In dat geval kunt u ons van uw klacht op de hoogte brengen via e-mail, [email protected] of via de knop 'contact' op de website. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, adres, telefoonnummer, het betreffende ordernummer en de aard van de klacht.

Het is ook mogelijk uw klacht per post aan ons te richten. Dat kan naar het volgende adres:

Serviceteam Altijddebestewijn.nl
Nassaustraat 49
9675 EM Winschoten

Zodra we uw e-mail of brief hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie ontvangt u zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien dagen nadat wij uw e-mail of brief hebben ontvangen. Wanneer het redelijkerwijs niet mogelijk is om binnen veertien dagen inhoudelijk op uw klacht te reageren, zullen wij u daarover berichten, waarbij we dan uiteraard ook vermelden waarom de reactie op uw klacht meer tijd in beslag neemt en binnen welke termijn u een inhoudelijke reactie kunt verwachten.

6.2. Wat moet ik doen bij eventuele klachten van de levering?

Wij maken gebruik van een gespecialiseerde distributeur en verpakken de wijnen in verpakkingsmateriaal dat speciaal is gemaakt voor de verzending van dure wijnen. Mocht er toch breukschade zijn, veroorzaakt door verpakking of transport, laat ons dit dan (bij voorkeur binnen 24 uur) weten via e-mail op het e-mailadres [email protected].

Contactgegevens

Altijd de beste wijn
Adres Nassaustraat 49
Postcode 9675 EM
Plaats Winschoten
Land Nederland
Telefoon 085 - 792 00 06
E-mail [email protected]
KVK nummer 54548454
btw-nummer NL001.330011.B65